Ni vet såna där problem som inte alls är ett problem egentligen?

Det kommer att få flytta in en ny vagn här i höst. En. Är det tänkt. Tanken är att prova nåt nytt och att prova en vagn som är grym i snö. Förra året var lite av en pina eftersom jag hade rent av usla vintervagnar. Inte ett misstag jag tänker göra om. Men hur väljer man? 

Valet står mellan två stycken. Första alternativet är en Kronan Duo S. Jag blev fullkomligt förälskad i den här på förra årets Underbara Barn-mässa där den visades upp som nyhet. Sen har jag inte kunnat släppa den. Jag har klämt och provkört hur många gånger som helst och hårdbevakat blocket. Men eftersom ingen verkar släppa sina pärlor så är de helt omöjliga att hitta begagnade?! Är det kanske dags nu? Kommer jag nånsin kunna släppa tanken på en om jag inte slår till? 




Alternativ nummer två är Mountain Buggys senaste Urban Jungle Evolution. Så. Jäkla. Snygg. En vagn som tar sig fram precis överallt samtidigt som den är smidig. Nackdelen är ju att tycker det är så mysigt att ha Monstret mot mig så vi kan snacka hela tiden. Å andra sidan är ju sannolikheten att vi bara skulle ha en enda vagn inte jättestor. 





Lyxproblem? Visst men det är så mina tankar går en kväll som denna, medan jag virkar febrilt på mitt julpynt. (På tal om det lyckades jag tom få höjda ögonbryn inne på Panduro när jag berättade att jag hade börjat med julpyntet. På riktigt? De måste ju träffa massor med dårar jämt? Jag kan ju inte vara den enda?) 

Kommentera här: